Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesIk ben een adminVoordelen 🌈Gezondheid
Wat moet ik als admin doen wanneer een werknemer kiest voor een hospitalisatieverzekering in Payflip?
Wat moet ik als admin doen wanneer een werknemer kiest voor een hospitalisatieverzekering in Payflip?

Dit zijn de stappen die moeten worden gevolgd wanneer een werknemer kiest voor een hospitalisatieverzekering in Payflip.

Sofia Van Rijckevorsel avatar
Geschreven door Sofia Van Rijckevorsel
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Een werknemer kan voor zijn gezinsleden een hospitalisatieverzekering financieren via het Cafetariaplan.

Afhankelijk van de configuratie, heb je als werkgever gekozen om samen te werken met:

  • Alan

  • Een andere verzekeraar

Dit artikel bestaat uit 2 delen, afhankelijk van de gekozen verzekeraar.


De werknemer heeft gekozen voor de Alan hospitalisatieverzekering

Alan (entreprise) — Wikipédia

Alan is momenteel bezig met enkele veranderingen. Meer informatie volgt!

Voorlopig raden we je aan om, als je vragen hebt, contact op te nemen met :

  • Payflip (via de chatfunctie in de tool) voor vragen over onze tool

  • Alan voor vragen over de aansluiting of verzekering zelf


De werknemer heeft gekozen de hospitalisatieverzekering via een andere verzekeraar

Wanneer een werknemer deze keuze heeft gemaakt, ontvang je een e-mail om je hierover te informeren.

Om deze keuze te verwerken, moet je:

  1. Keur de keuze van de werknemer goed

    • Ga naar het tabblad 'Keuzes nakijken', waarnaast een roze stip zichtbaar is

    • Klik op de groene knop om de keuze goed te keuren ✅

    De keuze is goedgekeurd!

  2. Informeer het sociaal secretariaat

⚠️ Indien de werknemer reeds een netto bijdrage betaalde voor één van de gekozen verzekeringen en de keuze werd gemaakt om dit vanaf nu te financieren via Payflip, zal de werkgever het sociaal secretariaat hierover moeten informeren. De looncode die deze netto bijdrage triggert, zal moeten worden stop gezet.

  1. Bevestig de keuze

  • Communiceer deze keuze aan de verzekeraar indien de aansluiting nog niet in orde is.

  • Ga naar het tabblad 'Orders bevestigen', waarnaast een roze stip zichtbaar is.

  • Bevestig de keuze door op 'Bevestig order' te klikken.

💌 Wie contacteren?

  • In geval van vragen over de tool, contacteer Payflip via de chatfunctie in de admin tool.

  • In geval van vragen over de aansluiting of verzekering zelf, contacteer de verzekeraar rechtstreeks.

🔦 Payroll

Deze keuze heeft geen payroll impact. Er moet dus niets worden opgenomen op de loonstrook van de werknemer.

Enkel indien een reeds bestaande netto bijdrage moet worden stopgezet, moet de werkgever het sociaal secretariaat hierover informeren.

👋 Einde arbeidsovereenkomst

Lees hierover meer in dit artikel!

Was dit een antwoord op uw vraag?