Een budget top-up is wanneer je nieuwe middelen toevoegt aan het Payflip budget van een werknemer.
Het vertegenwoordigt de werkgeverskost (brutobedrag + werkgeversbijdragen) die je aan een werknemer toewijst. Wat is de werkgeverskost van het budget?
💡 Hoe werken budget top-ups?
Het proces verschilt per budgettype:
Eindejaarspremie 💰
Dit budget is beperkt tot één top-up per jaar per werknemer.
Dankzij het Payflip systeem wordt de eindejaarspremie automatisch berekend. Dus normaal hoef je geen top-up toe te voegen!
Als je de automatische EJP berekening niet gebruikt en je het huidige top-up bedrag moet aanpassen, gebruik dan 'Bedrag wijzigen':
Klik op het profiel van de werknemer
Klik op de knop 'Wijzigen' naast het EJP budget
Klik op 'Bedrag wijzigen'
Zorg ervoor dat de automatische berekening op 'uit' staat
Voer het nieuwe top-up bedrag in
Sla je wijzigingen op
Cash bonus 💵
Meerdere top-ups mogelijk gedurende het jaar (bijvoorbeeld: kwartaal verkoopbonussen).
Als je een nieuw top-up bedrag moet toevoegen:
Klik op het profiel van de werknemer
Klik op de knop 'Wijzigen' naast het MB budget Klik op de roze knop rechtsboven '+ nieuwe budget top-up toevoegen'
Voer het nieuwe top-up bedrag in
Sla je wijzigingen op
Mobiliteitsbudget 🚗
Net als het eindejaarspremie budget kan er slechts één top-up per jaar per werknemer worden toegevoegd.
Dus als je het top-up bedrag moet aanpassen:
Klik op het profiel van de werknemer
Klik op de knop 'Wijzigen' naast het EJP budget
Klik op 'Bedrag wijzigen'
Voer het nieuwe top-up bedrag in
Sla je wijzigingen op
⚠️ Belangrijke richtlijnen
Voer altijd de totale werkgeverskost in bij het toevoegen van een top-up
Hulp nodig? Neem contact met ons op via de chatknop in je admin tool 🔵