Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesIk ben een adminPayroll 🗓️
Hoe laad ik het payroll bestand op in de SD Worx Self Service tool?
Hoe laad ik het payroll bestand op in de SD Worx Self Service tool?

Hoe het payroll bestand opladen in SD Worx?

Rani Goyvaerts avatar
Geschreven door Rani Goyvaerts
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Elke maand ontvang je van het Payflip team de nodige informatie voor de payroll verwerking van het flexible reward plan van die maand 📖

In dit overzicht beschrijven we de acties die door jou in orde moeten worden gebracht na ontvangst van het payroll bestand van Payflip.

⚠️ In dit overzicht worden de acties in het algemeen omschreven voor alle benefits die mogelijk zijn binnen een flexible reward plan. Indien je specifieke informatie tegenkomt m.b.t. een benefit dat geen deel uitmaakt van jullie flexible reward plan, mag je die informatie uiteraard negeren 😊

Bestand opladen

1. Log aan in “mysdworx” en ga naar de Payroll toepassing:

2. Druk in de linkerzijbalk op ‘periodieke acties’ en kies vervolgens voor ‘tijdsregistratie importeren’:

3. Selecteer het bestand dat door Payflip is aangeleverd en druk op ‘opslaan’:

4. Zodra het bestand is opgeladen, krijg je een overzicht van de werknemers en de prestaties die je wenst te importeren. De prestaties (benefits) opgenomen in het payroll bestand van Payflip worden nu zichtbaar. Klik op ‘opslaan’ om de prestaties definitief te bevestigen:

Wat bij fouten?

Als het systeem bepaalde gegevens niet correct kan verwerken, krijg je hiervan een melding en worden de betrokken werknemers in het rood gemarkeerd. Meer details kan je terugvinden in het tabblad “Meldingen”.

ℹ️ De werknemers die niet in het rood gemarkeerd staan, kunnen steeds opgeladen worden. Zorg ervoor dat de werknemers die je wenst op te laden, aangevinkt zijn en klik vervolgens rechts onderaan op ‘Opslaan’.

De prestaties voor de werknemers met een foutmelding zullen niet worden opgeladen.

Neem een screenshot van de foutmelding en bezorg deze screenshot aan Payflip via de chatfunctie in de admin tool. Wij bezorgen je nadien een update van het bestand waarin enkel de keuze van de werknemer(s) met een foutmelding in worden verwerkt.

Als blijkt dat er een structurele fout zit in het bestand, verschijnt onderstaand scherm. Klik op ‘Fouten bekijken’ voor meer details.

In het uitzonderlijke geval dat zich dit voordoet, mag je ook hier een screenshot van nemen en Payflip verwittigen via de chatfunctie in de admin tool. We bezorgen je dan een nieuw bestand waarin alle keuzes opnieuw opgenomen worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?