Naar de hoofdinhoud

Bureaumateriaal: alles wat je moet weten

Deze week bijgewerkt

Wat houdt het in? 🤔

Als werkgever kan je werknemers die regelmatig aan thuiswerk doen de mogelijkheid bieden om bureaumateriaal te financieren via Payflip.

In deze context hebben we het over de terbeschikkingstelling van de bureaustoel. Dit betekent dat de werkgever de wettelijke eigenaar blijft van de bureaustoel tot het einde van de gebruiksperiode.


Hoe werkt het? 🔁

De gebruiksperiode is wettelijk vastgesteld op 10 jaar. Dit komt overeen met de afschrijvingsperiode in de boekhouding van de werkgever.

Dit betekent dat je tijdens deze gebruiksperiode slechts één product per categorie kunt kiezen.

Een medewerker kan bijvoorbeeld tijdens de gebruiksperiode van 2 jaar geen tweede bureaustoel kiezen, maar wél een bureautafel.

Stap voor stap naar de terugbetaling van bureaumateriaal:

  1. Kies bureaustoel/bureautafel onder onder "Thuiswerk & multimedia" in je Payflip-tool

  2. Ga op zoek naar je perfecte bureaustoel/bureautafel

  3. Voeg de URL & prijs toe van het bureaumateriaal dat je gevonden hebt

  4. Je werkgever keurt goed

  5. Je werkgever bestelt de bureaustoel/bureautafel


Financieel plaatje 💰

De terbeschikkingstelling van het bureaumateriaal wordt in één keer aangerekend op het budget in Payflip ten belope van de aankoopprijs, inclusief btw, en vermeerderd met de verschuldigde werkgeversbijdragen voor RSZ op de aankoopprijs van het bureaumateriaal en op de restwaarde van het materiaal.

De kostprijs wordt als volgt berekend:

aankoopprijs van het materiaal + toepasselijke werkgevers RSZ op dit bedrag + toepasselijke werkgevers RSZ op restwaarde

Aan het einde van de gebruiksperiode gaat de eigendom van de bureaustoel over van de werkgever naar de werknemer. Op dat moment wordt er een voordeel in natura toegekend op de loonbrief van de werknemer, ter waarde van 20% van de oorspronkelijke aankoopwaarde van de bureaustoel.

Was dit een antwoord op uw vraag?